Höstkänslor

Javisst är det så. Hösten är tätt inpå. Väldigt tätt om jag får säga det själv. Har blivit en hel del mys-kvällar på senaste tiden. Jag tycker det är väldigt mysigt när det blir tidigt mörka kvällar då man kan tända massor av värmeljus och mysa till det rejält med en bra film. Det är sånna stunder jag gillar med hösten. Annars är den i stort sätt bara negativ och deprimerande, i princip! Jag är dock väldigt besviken på allt regn och plask väder som kommer och går. Sol sol sol ska det vara. Det är just då smilbanden sätter sig på sin plats och humöret hamnar på topp. Men när vädret går i vågor finns det risk att humöret även gör likadant. Exakt så kan jag känna ibland. Och spec när mycket annat runt omkring en känns oroligt och skrämmande. Sånna känslor som bara inte får finnas tycker jag. Men ibland kan det även vara nyttigt tror jag. Att få känna den svaga punkten vilket kan vara en av de större orsakerna till att man växer som person. Om jag aldrig varit med om det som tidigare hänt mig, stunder då jag nästan kunnat hoppat i ån, stunder då jag känt mig som allra minst eller stunder då jag gråtit mig till söms, skulle jag säkert inte varit den person jag är idag. Så stark som jag känner mig just idag har jag aldrig någonsin känt mig tidigare. Kan minnas första dagen då jag flyttade hem ifrån t.ex. En av de värsta dagarna i mitt liv dessutom. Trodde aldrig att jag skulle ge mig själv en chans. Är ändå lite stolt över mig själv att jag lyckats komma över den förbannade tröskeln. Som var den största någonsin. Lite så kan jag känna just idag när det gäller jobb. Jag hatar, verkligen hatar dagens sätt att söka jobb. Hur svårt det verkligen kan vara. Kan ibland nästan spy på all proppaganda och skit som svävar i denna atmosfär. Allt snack om politik och hur det påverkar oss individer. Tillbaks med tjock-Göran så kanske vissa saker skulle underlätta. Eller har jag fel? Nej usch vad negativ jag är nu, men tänk om man lika lätt kunde få ett jobb idag som för 20-30 år sedan? Men så fungerar inte livet idag.


Iof så har jag redan tre jobb på gång varav ett som nästan är klart om inget av de andra skulle gå vägen. Jag hoppas att dom hör av sig under veckan för besked så jag kan få mina rutiner att rulla igen. Just nu känns mitt liv huller om buller. Vet inte riktigt vart jag ska göra av mina timmar. Hur jag ska göra dagen till den bästa. Kanske lite fånigt tänkande men jag är en sån person som gärna vill ha något att göra i stort sätt hela tiden men samtidigt hinna andas emellanåt. Kanske att jag har lite för stor press på mig själv när det gäller att lägga upp mina dagar. Hela förra veckan klev jag upp tidigt nästan varje dag för att "hinna" spendera en del tid på gymmet. Visst är det kul men jag hade aldrig gjort det för ett-två år sedan. Numera finns det inget bättre än gymmet. Hm, näe nu sa jag kanske bort mig lite där, men i stort sätt så är träningen bland det viktigaste i mitt liv, ojaa!


Oj vad djupt skrivet det blev. Det är nästan så att mina hjärnceller börjar studsa. Stackars alla läsare som kanske inte förstår vad jag menar och försökar komma fram till med mitt skrivande. Hålla ut, kanske kommer på något mer intressant när jag ändå skriver av mig för fullt. Men å andra sidan så är det här en blogg för mig där jag kan dela med mig av mitt liv för dom som är intresserade. :)

Förövrigt ser det ut att bli en lugn och härlig vecka. Iof bara Måndag än så länge eller Tisdag om jag ska vara exakt. Så jag ska inte "ta ut segern i förskott". Det kan ju i värsta fall bli en hemsk vecka. Vilket jag tvivlar starkt på :) Blir mestadels gymmet. Och på Onsdag blir det hemfärd till min underbara familj. Dock inegn far i huset när man kommer hem för han är i Hedemora och svetsar för fulla muggar men till helgen då jag ska hem igen får jag såklart träffa honom. Blir väldigt mycket flackande fram och tillbaka men vad gör man inte för att få träffa nära och kära! :)

Som jag skrev tidigare så fick jag besök av mormor i Fredags. Blev att äta ute och shoppa loss. Jag behövde inte spendera en enda krona. Blir alltid så när mormor är i farten. Och världens snällaste och goaste mormor är hon dessutom. Igår blev det en impuls-resa till Sthlm för min del. Blev att haka på mormor och Börje som skulle dit och hjälpa morbror med lite saker. Dock väldigt trött från Lördagens bravader. Blev inte mycket alkohol för min del men däremot snålt med sömn. Och som jag nämnde tidigare så var det meningen att vi skulle ut i Fredags, men inte riktigt så blev det. Jag och Burman somnade till Lejonkungen 1. Och inte klagar jag. Jag bara älskar barnfilmer och framförallt Disney! Barnsligt bra enligt mig. Jag är iaf väldigt lättad över att jag äntligen fått träffat morbror, vilket sker alldeles för sällan! Det var lätt värt en bilresa ner även om ögonen inte alltid ville hålla sig öppna.

Nu är det kanske dags att sätta punkt här. Oj vad tiden går fort när man har kul. Och inte alls dåligt med tankar jag hade i mitt huvud en natt som denna. Men aja, kan ju vara så ibland med. Hoppas jag inte tröttat ut er bara! :)

Godnatt gott folk nu ska jag banne mig ta mig i kragen och göra en snabb visit på toaletten med tandborsten i högsta hugg. Tjao!

image2

En promenad i detta väder är inte så dumt. Finns det något mysigare så säg? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0