Tåget mot Söderhamn

Om ca 3 timmar går tåget hem till Söderhamn. Ska faktiskt bli rätt skönt och komma hem. Hälsa på familjen och hoppas på att få träffa några av vännerna. Jessica har ju kommit hem från Malta och Frida från Sthlm. Sen var det ett tag sen jag träffade Becka också. Så jag har ju en hel del att ta igen. :) Men kul ska det bli. Och pappa är även hemma från Hedemora och honom träffar jag endast på helgerna då jag åker hem i princip. Jag har inget att förlora med andra ord! Mysa med familjen är det bästa!

Sitter och funderar om det blir tranan ikväll, det skulle iof vara riktigt kul men har inte hört något från Sandra än. Men det återstår att se, jag är som sagt väldigt sugen. :) Och eftersom att det blev riktigt lugnt på Fredags fronten så känner jag att ikväll är det dags. Fick ist åka upp på sjukhuset med utslagen igår. Kristian var så snäll och skjutsade upp mig. Tänkte att det var på tiden att få veta vad jag gick och bar på i en veckas tid. Först gick jag till apoteket som jag nämde tidigare och köpte en jävla salva som knappt märktes, det ända den gjorde var att mjuka upp där jag var irriterad och svullen, sedan ringde jag rådgivningen igår och dom sa att jag skulle i första hand gå tillbaka till apoteket och köpa allergi tabletter för dom "trodde" att jag gick med en allergi och så är det alltid när man ringer och vill få en tid för undersökning, - jag tycker du ska gå till apoteket, eller - lägg dig ner och vila och ta det lugnt i några dagar, typ. Vården i Sverige kan jag bli tokig på faktiskt. Slutligen åkte vi upp på sjukan och då visade det sig att jag hade nå liknande Nessel utslag i samband med väderomväxlingen, stress eller psykiska pråfrestningar. Och psykiska påfrästningar låter ju helt sjukt men det kan vara om jag haft många bollar i luften den senaste tiden etc. Och vad jag vet så är det så, jobb, pengar osv osv. Och jag måste säga att det känns mycket skönare idag, fick bättre tabletter av farbror doktor och det ser ut som att dom flersta utslagen har gett med sig det ända som fattas är att kliandet och det ömma sitter kvar men det får jag stå ut med ett tag till. :)

Kanske lika bra att göra en sväng på boa innan jag drar hemåt. Eftersom att dom stänger tidigare i Söderhamn och det suger. Saaaaaaandra ring mig! :)


Inte har dom hört av sig något om jobb eller så heller. Blir tokig av att gå och vänta. Var mer än en vecka sen jag var på intervju så det borde vara dags snart. Men Måndag hoppas jag att jag får besked. :) Känns ändå som att jag inte blir helt strandsatt i vinter. Har trots allt rätt mycket på g nu, men för det så betyder ju inte det att jag har 100% chans till något. Har iaf en känsla att det kanske kan gå bra.


Duschen
, packa, boa (?) som gäller sedan heeeeeeeeem till familjen.
Ha en fortsatt trevlig dag/kväll/natt, för det ska jag ha!


Här nedan ska ni få se tre generatoner av mormor, minsta syrran och mamma (på två olika bilder dock). Tre UNDERBARA personer som betyder väldigt mycket!



Mormor och Ida    Vad gör mamma? :D


Alphaville - Forever Young
,
mycket gammal men otroligt fin låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0