Tiderna förändras

Idag är det Lördag och jag håller troligen på att bli sjuk. Känns i hela kroppen att något är på gång, typiskt!

Ikväll har jag ingen aning om vad som händer faktiskt. Det jag vet är att jag ska vara hemma hos mamma och pappa. Är iof bort bjuden på två fester sedan kommer bror och Sandra hit ikväll. Just nu känner jag mest för att ligga hemma i soffan och toffla med en godispåse och umgås med bror och Sandra. Var år och dar sen jag träffade den bruden juuu. Och jag vet inte om kroppen är så laddad för utgång ikväll, är fortfarande sjukt sliten sen Takida. Men jag ångrar fortfarande inte den kvällen, bara att härda ut och ta igen mig så gott det går. :) Det är trots allt Halloween nästa Lördag och då blir det supa igen som gäller! Har inte den blekaste om vart festen kommer äga rum men jag har lite att välja på. Har pratat lite smått om halloween fest i Gävle med utklädsel + bål men vi får se vad som händer och fötter!

Nu har jag äntligen fått en brödrost och ett toastjärn av gammel farfar & gammel farmor. Plus att jag skulle få en kaffebryggare av mamma och pappa. Usch vad gammal jag känner mig, en kaffebryggare? Tänkt om dom hade sagt, - Petra vill du ha ett dockhus eller en en rosa tre hjuling med stödhjul? Ja tack skulle jag säga då, haha! Rätta mig nu men visst var den bästa tiden då man var liten och då man uppskattde världen på ett helt annat sätt. När man blev den lyckligaste tjejen på jorden för en barbie docka eller 25 kr i veckopeng. Jag minns det som igår när jag fyllde år, dock ingen aning om hur mycket jag fyllde men det spelar ingen roll, det jag minns mest var när morfar och Elsa gav mig en barbie som hette exakt lika som mig, det stod till och med Petra på förpackningen. Oj så häftigt, tänkte jag. Eller den gången bror fick en radiostyrd bil och vi körde med den i timmar och volta med den. Det jag försöker komma fram till är att som ung var absolut den bästa tiden i mitt liv. Farmor var en av mina bästa vänner. Hon hade en burk med massa knappar som jag bara älskade att pyra med. Jag kunde sitta vid hennes köksbord i timmar och leka. Och den dagen hon lämnade oss var en av dom värsta dagarna i mitt liv. Men jag vet att hon fortfarande lever bland oss! I love you grandmother, see you in heaven!

När jag tog studenten och flytta hemifrån förändrades mitt liv på en natt kändes det som. Jag kände mig som en helt annan människa. Jag hade ett större ansvar över mig själv, betala hyra, köpa hem egen mat, tvätta, köpa inredning till lägenheten osv. Plus att jag skulle ha ett jobb. Allt kändes riktigt meningslöst då, det kan det fortfarande göra idag men inte riktigt på samma sätt. Skillnaden då var att allt var så nytt och inte är det så konstigt egentligen, flyttar från en villa som jag bott i nästan 20 år till en äcklig etta på Villastaden på 17 kvm. Men om jag tänker efter riktigt noga så har jag lärt mig hur mycket som helst bara under ett år. Tänka sig att jag skulle lära mig allt detta, jag som är världens mörkräddaste tjej och familje sjuk. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna vara ifrån mamma och pappa. Men nu skulle jag nog aldrig kunna tänka mig att bo hemma, eller aldrig o aldrig ska jag kanske inte uttrycka mig men jag tycker det är skönt att ta eget ansvar och tjäna egna pengar. På tal om den där kaffebryggarn jag ska få så låter ju det skapligt vuxet eller hur? Jag som inte riktigt än har lärt mig hur man bryggar kaffe eller hur man i över huvud taget ens kan dricka det där blasket. Men aja nån gång ska jag också bli "vuxen på riktigt" och lära mig att dricka kaffe. Plus att det är riktigt coolt att ha en sån i köket.

Efter ett väldigt långt och kanske ointressant inlägg så sätter jag hastigt en punkt här.

image23



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0