7:e sep

På måndag har jag varit arbetslös i en hel vecka. Men det blev dock inte så långvarigt, fick nämligen jobb så på Tisdag är man tillbaks till verkligheten igen. Känns skönt att få pengarna rullande på kontot igen. Numera är jag väldigt beroende av pengar. Ska satsa stenhårt på körkortet och en ny laptop ska införskaffas också! Och nu har jag även varit riktigt duktig och skaffat mig en ny mobil, en sån där töntig walkman med neonljus på sidorna, haha riktigt ballt! Men det var nog det bästa köpet på länge!

Måste faktiskt erkänna att denna vecka varit den skönaste på länge. Jag har lyckats tagit vara på sömnen och lite av träningen också. Blev någon vända till gymmet och massa promenader. Dessvärre känner jag mig fortfarande sjukt sliten. Ändring på det! I helgen ska jag hålla mig nykter och lägga mig 8 alla dagar. Haha näe nu ljög jag, där sprack den planen. Lutar åt att det blir fotboll och grogg på Lördag med Gefle gänget. Jag funderar starkt på att skippa alkoholen och ha kul ändå. Efter förra helgens bravader så är jag defenitivt inte sugen på minsta sprit och allt vad det heter. Så vi får vell se om jag lyckas vara så duktig och bara hålla mig till fotbollen.

Nu när jag ändå är i full speed på tangentbordet så ska jag dela med mig av en kul grej, enligt mig som inträffade i Måndags nere i tvättstugan. Men det var bara en olyckshändelse så vafan. Jag och Amanda försökte kanske i 5 min att få upp luckan till tvättmaskinen men eftersom att dom är väldigt barnsäker så lyckades vi inte få upp den. Det är samma sak varje gång, man slår och stampar nere i tvättstugan så grannarna måste ju nästan fundera om man har en skruv lös eller nåt. Efter många om och men så tar jag fram sopen för att visa Amanda hur det skulle gått till om jag slagit sopen mot luckan, hårt. Om jag slagit sopen mot luckan alltså, vilket jag lyckades aningen bra med. En liten dutt och rutan sprack, jahapp vilket pulver tänkte jag. Vad gör man nu då? Fick iaf Amanda på bra humör. Och det roligaste av allt var att det stod typ, "ej våldsam mot tvättmaskinen" fast med lite finare text. Haha Så det var bara för oss att tvätta med en maskin ist för två som vi vanligtvis skulle gjort. Plus att vi yttligare fick ta tvättiden gånger två så där stod vi i 6 jävla timmar och tvätta. Höll på från 07'00-13'00. Sedan sov jag väldigt bra faktiskt. Jag ljuger inte heller, har nog aldrig uppskattat soffan så bra som jag gjorde just då.

Imoron lutar det åt hemfärd, till min efterlängtade familj. Ska jag vara ärlig så har jag kanske varit hem till Söderhamn två ggr sen i Juni. Så just nu känner jag för lite familjemys framför tv:n. Loveli

Sängtajm, är ju faktiskt en dag imorgon också. Börjar dagen med sjukhuset sedan möta upp Ida pida. Long time no see darling. Kanske hinner med lite shopping också, vilket inte är min svagaste sida precis. Stackars den som gifter sig med mig! :)


Avril Lavigne - When Your Gone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0