Last day

Nu börjar det sakta dra ihop sig mot sitt slut. Har endast fem timmar och tjugo minuter kvar av mitt vikariat på Telia. Börjar faktiskt kännas lite trist. Men ändå ska det bli hur skönt som helst och få en veckas ledighet och sedan ev. hoppa på ett nytt jobb och träffa nya ansikten. Det som såklart  kommer kännas mest är att få lämna alla goa arbetskamrater som jag fått lära känna under sommaren. Otroligt trevliga människor, verkligen! =) Men men, thats life!

Direkt efter jobbat ska jag vidare på en arbetsintervju. Nervööööst! Hoppas Amanda också får komma dit på en intervju och att både hon och jag får jobbet, då kan det nästan inte bli bättre. Och då ska jag satsa stenhårt på körkortet iaf. Det är mitt mål nu i höst/vinter. Kom ju i bra start med det där jävla körkortet under gymnasitiden men det blev inte så långvarigt direkt. Gav upp efter 7 körlektioner. Pucko man är. Men konstigt när skolan dränker en i prov och när det började närma sig studenten! Haha då finns det ingen tid i världen att plugga på ett körkort när det är studenttider!

Ikväll ser det ut att bli middag, tv och mys med min kära vän, Amanda! LILLA MELODIFESTIVALEN får man fan inte missa. Typ årets höjdar program efter Idol då såklart! Hade egentligen planerat in en fest ikväll men det ser inte lika lovande ut idag som det gjorde i början av veckan. Men man vet ju aldrig, det kan ju bli ändrade planer men isf efter lilla melodifestivalen!

Som jag skrev i tidigare inlägg så hade jag en efterlängtad frisör tid igår, observera efterlängtad. Men det gick ju åt pipsvängen med det. Fick en turk som skulle fixa mitt hår och hon visste varken ut eller in. Blir så less. Så det slutade med att mina "guld-bruna" slingor blev röd, orange, lila, guld, gula. Hur i helvete kan man boka in en sling tid när man har en och en halv timme på sig?! Och hon börja gagga om att hon skulle med bussen kl. 19'00 så hon kände sig väldigt stressad. Happ, där satt man som ett fån och hoppades, verkligen hoppades på att håret skulle se någorlunda bra ut iaf. Och det blev ju inte ens i närheten :/ Så det var bara för henne att kleta i ny svart färg i håret. Och när hon började med färgen så frågar jag,  - blir det min vanliga färg nu? Jaja någonting blir det iaf, HJÄÄÄLP! Till slut fick jag gå hem med min vanliga hårfärg, men dock ingen förändring! Var även välkommen tillbaka på Lördag för nytt försök men tveksamt. Tror jag behåller min färg ett tag iaf. Det blev åtminstone ett väldigt lärorikt besök hos frissan tycker ja, nu vet jag hur en frisör kan misslyckas rejält. Haha 

Nu ska jag jobba stenhårt dom sista timmarna, sen njuta av helgen :)

Over and out

Nya livet

Ja då var man på fötterna igen! Det nya livet började igår. Weehoo! Iof har jag hållt igång hela sommaren med långa härliga promenader. Men nu känns allt mycket seriösare när man har införskaffat sig ett sånt där häftigt gymkort.

Tränade ungefär en och en halv timme igår och ca en timme idag. Blev mest rullbandet och magövningar. Imorgon ska vi ev. få hjälp av en personlig tränare som ska visa oss bästa träning. Jag vill då fan inte bli någon biff iaf, snarare tvärtom. Tappa massa onödigt äckligt fett, få snyggare former och bättre kondition är vad jag vill. Det är mitt mål och jag ska verkligen inte banga det här. Har ju som sagt Amanda med mig så timmarna går snabbt på gymmet och roligt har vi dessutom. I love it :)

Imorgon är näst sista dagen på Telia. Faktiskt rätt skönt! Sedan imorgon kväll blir det att slinga håret hos frissan. Spännande men jag har jätte ångest. Tänk om det blir jätte fult? Jaja det får man ta då. Tur det finns färg så man kan färga över om det skulle bli jätte knasigt.

Nu blire sängen sen upp kl. 6 och börja dagen med en morgonprommis.

Godnatt då, hejsvejs!

Seg dag

Idag känns det verkligen som att man har lagt sig på dödsbedden. Tror inte jag varit såhär trött på länge. Blir nog sängen tidigt för Petra ikväll om jag ska lyckas bli människa igen! Men å andra sidan kan det vara värt att få vara döds trött ibland också :)

Måst dock erkänna att gårdagens inlägg inehöll för mycket snack och för lite verkstad. Hamnade varken på gymmet eller i tvättstugan. Skämms faktiskt lite med tanke på hur bra allt lät. Men ikväll ska jag faktiskt ta mig i kragen och knalla till gymmet med Amanda, faktiskt :) jag ljuger inte denna gång!

På Lördag bär det förmodligen av mot fjålträsk. Eller rättare sagt STOCKHOLM.
Och dessutom får jag spendera resan med Amanda. Ska bli riktigt skönt att få komma iväg, shoppa, hälsa på morbror och ev träffa en gammal Söderhamns kompis. Plus att det kanske blir en tur med morbrors jobbar båt som går genom Stockholms skärgård.  Myysigt!

På Fredag väntas en jobbintervju. Hoppas på det bästa. Behövs verkligen ett jobb direkt efter Telia så jag kan ta tag i körkortet någon gång! Men först ska jag vara arbetslös i en vecka ungefär och känna på hur det är att leva ;) Jobba står mig upp i halsen, blääääää!!


Näe men återigen till arbetet då! Snart helg :)

Tack&hej


Sista veckan

Ja då återstår endast fyra dagar till på Telia. Neeeeeedräkning! Måste erkänna att det ändå känns lite trist. Men ytterst lite.

Ikväll börjar jag officiellt mitt nya liv. Jag ska faktiskt införskaffa mig ett gymkort och hoppas på att kroppen kan få sig en updatering. Var dock ett tag sen nu så det är verkligen välbehövligt. Och det bästa av allt är att jag lyckats få med mig Amanda också, så nu blir det verkligen hårda tag som gäller. Inte vilken gymmarkompis som helst hörrni!

Kommer även spendera tre timmar nere i tvättstugan ikväll också. Det är verkligen så kul menar ja. Men det är ju ett måste tyvärr. Nu kan man längre inte köra den där fulingen att man åker hem till familjen på "besök" och har två ton tvätt med sig hem typ 4 ggr i veckan. Har blivit en stor flicka nu, eller försöker iaf. Och faktiskt så är inte tvättstugan så dum ändå. Dom har ju rätt schyssta torkskåp och två urläckra tvättmaskiner plus en stört cool sambo som lärt mig tvätta. Farschinerande! :)

Bara en och en halv timme kvar, sen så!


Over and out!

Old Memories

image1

Minns kvällen som om det vore igår.

Ny vecka

Då har Cityfesten gjort sitt för iår. Om jag ska sammanfatta helgen väldigt kort så är jag faktiskt riktigt nöjd med den.

Vår första utgång blev i Torsdags och det var då jag lyckades bli som mest odräglig och skulle även upp och jobba dagen efter. Sjukt sliten och en grymt jobbig dag efter kvällens bravader. Sedan kom det massa folk på besök både Fredag och Lördag! Tror aldrig våran lägenhet har varit så lortig och äcklig någonsin. Plus att dammsugarn vid namn "Bettan" som i vanliga fall suger som en Oxe svek mig i Söndags. Så vi får leva med grusigt och klibbigt golv i nån dag till tills någon vill ta tag i det hela. Jag är inte den tekniska personen precis ;)

Ännu en ny arbetsvecka framför sig. Känner mig inte alls motiverad till att jobba, men men...
Det ända jag har i  mina tankar just nu är min efterlängtade utlandsresa som kommer ske någon gång i Sep. Inte alls långt kvar men ändå känns det som en evighet!

Till helgen väntas yttligare festligheter. Men denna gång ska jag tillbringa min helg i Söderhamn på Strömmingsleken. Spännande och se hur helgen artar sig men förhoppningsvis blir det en trevlig sådan med tanke på alla goa partyprissar jag har i min omgivning. Blir iaf förluva hos Danne i Vågbro, skoj skoj! :)

Bara 20 min kvar av min arbetsdag. Sedan blir det gymmet och tvättstugan.
Och ev. en glass med Henke :)

Imorgon är en annan dag...

Sötis


Cityfest

Ja då har Cityfesten dragit igång. Det gjorde den redan i Onsdags iof men. Dåligt sliten är jag idag från gårdagens bravader. Bläääääää för alkohol. Men jag är ändå nöjd med kvällen rakt igenom. Massa trevliga människor så det kunde inte bli så mycket bättre :) Och Holma drog igång en liten trubadur med gitarren också, stääämning! :)

Var uppe med tuppen imorse, närmare bestämt 05:15 var jag på fötterna igen. För ovanlighetens skull så var jag piggare än vanligt. Blev att jag följde med Max och Bäver en bit till bussen sen tog jag en 40 min lång promenix i det härliga morgon vädret. Grymt skönt! Sedan blev det en rejäl frukost och lite disk på det efter gårdagens busande.

Ikväll och imorgon bjuds det på ännu mer fest. Förstår inte riktigt hur jag ska orka med 3 dagars efter en lång och dryg arbetsvecka. Men som jag brukar säga, man lever ju bara en gång.

Nästa helg är det strömmingsleken hemma i Söderhamn. Är inte så säker på om det blir nå leken iår. Sånt som visar sig. Blir bara sämre för varje år ändå. Ända anledningen att jag åker dit ska vell vara för traditionens skull och att få träffa efterlängtade människor!

Nu återstår bara 15 arbetsdagar kvar på Telia. Sen väntas en veckas utlandssemester och förhoppningsvis ett nytt jobb :)

mer sliten går inte,
hej så länge!

Kul grej

1.  Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
hm, ja.

2. Har du sett din bästa vän gråta?
japp!


3. Vilka vitaminer tog du när du var liten?
typ c vitaminer ;P


4. Vad åt du senast?
Äpple


5. Har du fått någon komplimang idag?
Nej


6. Har du varit med i en rättegång?
Nix, men kunde vart!


7. Är du polare med grannarna?
Nej, orkar inte bekanta mig med asylerna ;)


8. Vilka språk pratar din mamma?
Svenska då, sen kan hon typ engelska också.

9. Vilka länder har du bott i
Sverige


10. Senaste piercingen?
Naveln, men det var vääääldigt längesen, sådär 4 år sen!


11. När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
I Söndags.


12. Gay?
Icke


13. Har du däckat/spytt för att du druckit?
Ja, första gången för ca 2 v sen :S


14. Har du äggat någon?
Äggat?


15. Har du täckt någons hus med toalettpapper?
haha nej


17. Har du varit på stranden?
Ja många gånger men dock ingen denna sommar ;(


19. Minns du dina/din musiklärares namn?
Ja, någon minns man.

20. Hur bra är din syn?
Skaplig.


21. Har du varit på ett party?
Många gånger!


22. Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?
Livrädd för firrar och vatten, så nej tack ;P

23. Vad skulle du säga om jag sa att jag var kär i din bror?
Öhhhh..


24. Har du varit utomlands?
Yees.

25. Har du sett din bästa vän naken?
Ja


26. Vilket är det bästa bröllopet du varit på?
När mamma/pappa, faster/farbror hade dubbel bröllopp och dubbeldop. Väldigt fint även om jag inte riktigt kommer ihåg allt ;P


27. Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Det tror ja.


28. Var är dina syskon just nu?
Dom kan befinna sig exakt vart som helst. Har ingen koll faktiskt eftersom att jag inte bor hemma längre ;D




29. Vad var den senaste drömmen som du minns?
Minns inte.


30. Vem ringde dig senast?
Mamma.


31. Vilken tid gick du upp imorse?
Kl. 6 faktiskt!


32. Vad ska du göra i helgen?
Supa skallen av mig, Ciiiiiityfesten!


33. Vad står det i det senaste smset i din inkorg?
"Hej Gumman:) jag har lite små fix kvar, men är klar snart så då åker jag bil in;-) pusspuss på sötast!" hehe


34. När var du riktigt sjuk senast?
Förra sommarn, då jag hade halsfluss typ 6 ggr på en månad.

35. Vem är den senaste kändisen du tog på?
Mormor såklart!


36. Vad finns i din bakficka?
Inget!


37. Har du färglinser?
Nej.


38. Vad gjorde du klockan 2 inatt?
Då sov jag väldigt djupt.


39. Vad är det första du gör på morgonen?
Jag tar oftast en promenad innan frukost.


40. Vad ska du göra efter det här?
Arbeta, suck!


Festligheter

Ja i helgen bjöds det på massa festligheter. Bror och Danne fyllde 18 och det firades på Tranan. Åkte hem i Lördags och fick äntligen träffa familjen som jag inte gjort på en månad ungefär. Plus att mormor och Börje kom på besök. Sedan efter 18 års firdandet bar det vidare mot Arbrå där jag och Sandra tog oss en liten förluva. Sedan var det Tranan som gällde.

Idag fyller världens bästa mamma hela 41 år, GRATTIS!!! :)

Förövrigt börjar det dra ihop sig till Cityfesten. Tog mig en promenad igår och såg att dom börjat bygga upp karuseller oså. Myyysigt! Jag hoppas det blir en rolig vecka även om man jobbar ända till Fredag ;/ men jag ska försöka göra det bästa av situationen. Blir som sagt fest Fredag och Lördag & ev. Torsdag också om man orkar vill säga :)

Åter till arbetet, suuuck!
Ciaoo!

3:e aug

Hej då Juli, hej Augusti!

Jahapp då återstår det bara ca 1 månad kvar av mitt vikariat. Sen är det sep och arbetslös som gäller, beronde på hur mycket jag engagerar mig i & söka nya jobb! Känner mig faktiskt lite stolt över mig själv att jag redan kanske har 3 nya jobb på gång. Så hoppas kan man :)

Måste säga att det hänt en hel del på senaste tiden. Både bra och dåliga saker. Träffat massor med nya människor och inte vilka människor som helst. Har inte besökt Söderhamn på 1 mån och där har vi en bra förklaring. Trivs väldigt bra i erat sällskap ska ni veta!

Förra Fredan tog jag och Burman en tripp till huvudstaden. Där spenderades en natt på hotell ute i Hägersten som morbror bjussa oss på :) Eftersom att morbrors kompis jobbade som kock på hotellet så fick vi gratis mat och massa goda drinkar av bartendern. Hamnade även bredvid mina konkurrenter vid bardisken, grrrr. haha. Slutade med att vi honkade på den ena med ut på Stureplan där vi kom in på VIP på en krog som heter White Room. Dock 21 år och vårdnad klädsel, helst skjorta och kavaj vilket inte stämde så bra in på oss. haha. Men riktigt flaschigt ställe måste jag säga. Sedan tog jag och Kajsa tunnelbanan hem till hotellet igen. När vi väl var framme så gick vi vilse i västertorps centrum. Så det var bara att ringa Micke så han fick guida oss med en karta från internet ;D Bra jobbat!

Dagen efter blev det frukost sedan en hel dags shopping. Runt 18'00 skulle bussen gå hem mot Gävle igen. Måste varit den drygaste och längsta bussresan någonsin. Min mp3 dog redan i Uppsala så det var bara att sitta o rulla tummarna och se glad ut i sådär en och en halv timme till. Så drygt! Plus att jag hade en äcklig turk snett bakom mig. Hua. Väl framme var det bara att ruuuna hem till lägenheten för ombyte och därefter ta bussen ut mot Harnäs/Hällan där det bjöds på fest. Och fest blev det också. En 70cl Bacardi Apple lyckades jag proppa i mig på ca en timme. Farligt gott. Men det var Max häxblandningar som gjorde susen ;) Mellan 12 och 1 börja alla änka på refrängen så då begav vi oss också hemmåt. Tog oss typ två timmar att ta sig ut ur skogen, jag lyckas somna i bäverns knän och vissa saker önskar jag att det aldrig hade hänt, men gjort är gjort. Jag är så pinsam! Slutade iaf med en taxi, sen en skön dusch och slutligen sängen. Har aldrig sovit så skönt i hela mitt liv. Dagen efter mådde man som förtjänat och var bakis i sisådär 2 dagar. Bra jobbat :) Men kvällen i sig var den bästa på länge.

Gårdagen bjöds också på fest men hemma på Nordost denna gång. Vissa blev bra mycket runda om fötterna. ;) Jag höll mig på jorden vilket var väldigt skönt eftersom att jag skulle upp och jobba. Lyckades inte komma in på Sun heller för Sabina hade nog fått för mycket av det goda. Och Richard mådde heller inte så bra. Så vi avrundade natten vid tolv då det blev städning för mig o Kajsa till tre inatt. Dåligt sliten idag, och jag slutar inte jobba förrän 16'15 ;/

Imorgon fyller bror och Danne 18 så då ska jag äntligen hem och träffa familjen sedan vidare mot Sändrix där det blir en liten förluva sen vidare till Tranan. Hoppas på en lyckad kväll :) Efter cityfesten och vad allt nu heter så ska jag skippa alkoholen ett tag framöver, återstår dock att se hur länge detta varar men värt ett försök iaf :) Men samtidigt så har jag inte övergett träningen helt. Jag och Määäxi var ut och sprang 1 mil den här veckan plus fotboll och en massa promenader.

Men aja nu blev det väldigt långt, men såhär kul har jag inte haft på jätte länge som jag haft dom senaste veckorna så det var värt att dela med mig lite av alla mina bravader i bloggen.

Have a nice day,
Over and Out.

RSS 2.0