Elviiis


Tänkte berätta varför jag var så ledsen för några veckor sedan. Elvis försvann nämligen vid 18 tiden en lördags kväll. Han satt i buren och vi hade fönstret öppet. Buren var öppen lite för vi försökte få ut honom. Så fort Henke vände ryggen om så flög han ut. Jag var i köket då så Henke såg Elvis snabbt flyga ut genom fönstret. Han har aldrig varit sådär snabb förut och jag trodde inte att han kunde flyga så pass bra eftersom att han är vingklippt. Vi letade för fullt under kvällen men vi kunde inte hitta honom.

 

Jag ringde polisen och gjorde en anmälan lite senare. Sedan ringde dom upp mig på måndan när jag var på jobbet. Dom sa att dom hade en papegoja så det kunde inte vara någon annan än Elvis. Jag gick dit för att hämta honom på lunchen och visst var det Elvis allt. Dom hade låst in honom i en fyllecell. Haha! Så där satt han och tuggade på en brödbit. Tjejen som visade honom sa att dom hade haft en jävla cirkus där på morgonen och det kan jag tänka mig också. :-D Någon hade iaf hittat honom utanför en pizzeria en bit från oss. Så han måste ju vart väldigt hungrig. :-P Han hade alltså knallat nästan hela Kungsgatan och klarat sig. Helt otroligt! Tokstollen kanske bara ville ut och fönstershoppa lite. Haha! En patrull hade hämtat honom på söndan, antagligen hos dom som hade hittat honom.

 

Tur att det finns snälla människor! Vi har ju haft Elvis i typ17 år så det hade känts jobbigt att mista honom med tanke på att han har lärt sig att säga så mycket tokigt! :-) Bilden nedan är tagen samma dag som han kom hem. Gud vad vi skämde bort honom med godsaker!

 

3421895799f11fecec4ed43268940127.png








 


Kommentarer
Postat av: Evis & Peder

Det här var det roligaste vi läst på länge!!! Man har ju oroat sig för att man ska få hämta barnen i en fyllecell, men en PAPEGOJA...ha ha =) Det kan ju bara hända er... :)



Många kramar till er från oss!



2009-10-10 @ 14:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0